Problemen met betalen

Betaalt u uw huur wel eens te laat? Dat kan een keer gebeuren. Als het echter vaker gebeurt en u heeft een structureel probleem met het betalen van de huur, dan wordt het bedrag dat u nog moet betalen snel groot. We willen u graag helpen.

Voorkom een betalingsachterstand
Wanneer het door omstandigheden niet mogelijk is uw huur tijdig te voldoen, dan verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Komt u langs op kantoor of belt u voor een afspraak via telefoonnummer 010 – 422 80 60. Zo voorkomt u een betalingsachterstand en bijkomende kosten. Wij nodigen u dan uit voor een gesprek op ons kantoor. In dit gesprek gaan we bekijken wat voor u de mogelijkheden zijn. In sommige gevallen kunnen we een betalingsregeling treffen of uitstel van betaling geven.

Huurachterstand
Ontvangen wij de huur niet op tijd en heeft u geen contact met ons opgenomen, dan gaan wij over tot het sturen van een herinnering.

Herinnering
Wanneer u de huur niet tijdig overmaakt, dan ontvangt u van ons een herinnering. U krijgt hier de mogelijkheid om alsnog de huur te voldoen en een achterstand te voorkomen. Wanneer u op dit verzoek niet reageert door middel van een betaling, dan ontvangt u van ons een schriftelijke aanmaning.

Contact
Voordat we de openstaande vordering uit handen geven aan een deurwaarder willen wij graag met u in contact treden. Dit doen we om extra deurwaarderskosten, die voor uw rekening gaan komen, te voorkomen. Wij hechten veel waarde aan dit contact omdat het vaak een duidelijk beeld geeft van wat er aan de hand is. Soms kunnen we doorverwijzen naar schuldhulpverlening. Wanneer het ons niet lukt om contact met u te krijgen, moeten we de vordering doorsturen naar de deurwaarder.

Beëindiging huurovereenkomst
Bij achterstanden kan de kantonrechter de huurovereenkomst ontbinden. Alle kosten die dit met zich meebrengt komen voor uw rekening. Wanneer er na deze procedure nog geen betaling heeft plaatsgevonden, dan kan de deurwaarder overgaan tot ontruiming van de woning. U komt hierna niet meer in aanmerking voor een woning in de regio van Habion Woonservice. Voorkom dat het zover komt en neem bij een betalingsprobleem dus altijd contact met ons op. Wij vinden dat alleen maar fijn en helpen u graag!

Extra tip: controleer altijd de afzender
Als wij u herinnering of aanmanning sturen controleer dan altijd of dit daadwerkelijk van ons afkomstig is. Aan de afzender kunt u zien dat de berichtgeving van ons komt. De afzender moet zijn Team Incasso Woonservice – mailadres: incassowoonservice@habion.nl. De link moet uitkomen op onze speciale betaalpagina. Die begint altijd met https://transactions.habion.nl. Een sms-bericht heeft als afzender Habion.

Bij twijfel contact opnemen!
Kijk bij e-mails en sms altijd goed of het bericht echt van Habion komt. Twijfelt u? Mailt u dan naar incassowoonservice@habion.nl, voordat u op een link klikt.

Op de afbeelding hieronder ziet u hoe zo’n mail eruit ziet.