Problemen met betalen

Betaal je je huur wel eens te laat? Dat kan gebeuren. Maar als het vaker voorkomt en je hebt moeite om de huur op tijd te betalen, kan het bedrag snel oplopen. We willen je graag helpen.

Voorkom een betalingsachterstand
Kun je door omstandigheden je huur niet op tijd betalen? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Kom langs op kantoor in Rotterdam of bel ons op 010 – 422 80 60 voor een afspraak. Zo voorkom je een betalingsachterstand en extra kosten. We nodigen je uit voor een gesprek op kantoor om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Soms kunnen we een betalingsregeling treffen of uitstel van betaling geven.

Herinnering (via Mind2Pay*)
Betaal je de huur niet op tijd, dan krijg je een herinnering van ons. Je krijgt dan nog een kans om de huur te betalen en een achterstand te voorkomen. Reageer je niet op onze herinnering, dan sturen we een schriftelijke aanmaning. Een herinnering verloopt tegenwoordig via Mind2Pay* en kan op 4 manieren:

  • een automatisch ingesproken telefonisch bericht van een belrobot, telefoonnummer 088 103 67 47
  • een sms van telefoonnummer +3197 058 018 745
  • een e-mail van afzender betalingenwoonservice@habion.nl
  • een brief per post

Sociaal incasseren
We geloven in sociaal incasseren. Dit betekent dat we niet alleen kijken naar de openstaande betalingen, maar ook naar jouw persoonlijke situatie. We proberen problemen vroegtijdig te signaleren en samen naar een oplossing te zoeken. Dit kan bijvoorbeeld door je door te verwijzen naar schuldhulpverlening of andere ondersteunende diensten. Ons doel is om je te helpen en te voorkomen dat de situatie verergert. Lukt het ons niet om contact met je te krijgen, dan sturen we de vordering door naar de deurwaarder.

Beëindiging huurovereenkomst
Bij achterstanden kan de kantonrechter de huurovereenkomst ontbinden. Alle kosten die hierbij komen kijken, zijn voor jouw rekening. Als er na deze procedure nog steeds niet is betaald, kan de deurwaarder overgaan tot ontruiming van de woning. Voorkom dit en neem bij betalingsproblemen daarom altijd contact met ons op.

Kun je de huur niet (op tijd) betalen? Neem contact op met Habion Woonservice
Het is voor niemand prettig om de huur niet (op tijd) te kunnen betalen. We begrijpen dat het moeilijk kan zijn om dit te melden. Toch is het belangrijk om dat zo snel mogelijk te doen. Schroom niet. Je kunt ons bereiken via het telefoonnummer 010 422 80 60 of via onderstaand formulier. Samen zoeken we altijd naar een oplossing. Zo voorkom je dat de huurachterstand alleen maar groter wordt.

  • Betalingsregeling aanvragen

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

*Meer info over nieuw systeem Mind2Pay
Habion Woonservice gaat gebruik maken van Mind2pay omdat dit het team incasso werk uit handen neemt. Dat is fijn, want zo hebben onze consulenten incasso namelijk meer tijd voor persoonlijk contact met die huurders die dat zo hard nodig hebben. Een Woonservice Mind2Pay betalingsherinnering kan voortkomen uit telefoonnummers 088 103 67 47 en +3197 058 018 745 of e-mailadres betalingenwoonservice@habion.nl. Het is aan te raden om deze contactgegevens op te slaan.
Zo zorg je ervoor dat een e-mail van Mind2Pay niet in je spambox komt. Wordt je telefonisch benadert, dan herken je het telefoonnummer.

Wat is eigenlijk een belrobot?
Loop je achter met de huur? Dan kan je een automatisch ingesproken bericht ontvangen. Dat is de belrobot van Mind2pay. Je kan de belrobot laten weten dat je de huur meteen betaalt. Je kan tevens om een sms of e-mail met betalingsgegevens vragen. Daarnaast kan je ervoor kiezen om direct een van onze medewerkers aan de telefoon te krijgen. Kan je toch niet opnemen? Dan belt de robot later nog een keer.

We begrijpen het als je moet wennen aan een belrobot. Het is echter zo’n handig hulpmiddel dat bewoners er voordelen van gaan merken. Door de belrobot hoeven we namelijk zelf minder te bellen. Dat betekent dat we meer tijd hebben om persoonlijke aandacht te geven aan mensen die onze hulp op dat moment hard nodig hebben.