Habion Woonservice Rotterdam doet er alles aan om het goede goed te doen voor al haar bewoners in Delft, Pijnacker, Rijswijk, Schiedam en de Rotterdamse wijk 110-Morgen. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Bijvoorbeeld over een reparatie die op zich laat wachten, of een medewerker die u niet correct behandelt. Voor ons is dat een signaal om de dienstverlening te verbeteren. Bespreek het met ons, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.
Voor een vlotte afhandeling van uw klacht verzoeken wij u de volgende stappen te volgen:
1. Neem eerst contact op met de juiste contactpersoon
Benoem en bespreek uw ongenoegen of probleem rechtstreeks met uw contactpersoon. Bij hem/haar kunt u uw kritiek of klacht mondeling of schriftelijk toelichten. Vaak is een oplossing dichtbij.
Wie is uw contactpersoon / wat is uw situatie?
- Huurt u uw woning van een zorginstelling? Neem dan contact op met uw zorginstelling.
- Bent u een particuliere huurder of bewoner van een woning van Habion Woonservice Rotterdam en gaat uw klacht over onze organisatie? Neem dan eerst met ons rechtstreeks contact op via telefoonnummer 010 4228060 of per e-mail: woonservice@habion.nl.
- Bent u een particuliere huurder of bewoner van een woning van Habion Woonservice Rotterdam en gaat uw klacht over een reeds ingediende storing of reparatie? Dan kunt u terecht bij onze onderhoudspartner Jürriens. Zij hebben inzage in de door u gemelde reparatieverzoeken en kunnen ook direct een afspraak inplannen als dit nodig is. Zij kunnen inhoudelijk uw vragen beantwoorden. Dit kan per mail of telefoon: storingenhabion@jurriens.nl / 088- 0301437.
- Bent u een bedrijfsmatig huurder (denk aan zorg- welzijnsorganisatie of huisarts)? Dan is de ‘regisseur’ van Habion uw contactpersoon.
2. Een klacht indienen via het klachtenformulier
Heeft het gesprek met uw contactpersoon niet of onvoldoende geleid tot een bevredigende oplossing? Dan kunt u schriftelijk een klacht indienen bij Habion Woonservice Rotterdam. U kunt daarvoor gebruik maken van het klachtenformulier dat u hier kunt downloaden en ingevuld toesturen aan:
Habion Woonservice
t.a.v. teammanager
Postbus 35030
3005 DA Rotterdam
of e-mailen naar woonservice@habion.nl. Als u een afdruk van het klachtenformulier wilt ontvangen, kunt u dat ook aan ons laten weten via woonservice@habion.nl, dan sturen wij u het formulier per post toe. U ontvangt een bevestiging van ons.
3. Klachtencommissie
Bent u niet tevreden over de (voorgestelde) oplossing van uw klacht? Dan kunt u dit melden bij de onafhankelijke Klachtencommissie van Habion. Na nauwkeurig onderzoek en overleg, adviseert de klachtencommissie het bestuur van Habion over de afhandeling van de klacht. Hierna neemt het bestuur een definitief besluit dat, samen met het advies van de klachtencommissie, per brief aan u wordt verstuurd.
Let op: dit is de laatste stap! U kunt pas een klacht indienen bij de onafhankelijke Klachtencommissie als u de twee eerste stappen uit de route hebt doorlopen.
Een klacht bij de klachtencommissie kunt u indienen bij de secretaris van de klachtencommissie. Dat kan per e-mail: klachtencommissie@habion.nl, of stuur uw klacht per post:
Klachtencommissie Habion
t.a.v. secretaris klachtencommissie
Antwoordnummer 6219
3500 VC UTRECHT
De klachtencommissie handelt op basis van het Reglement klachtencommissie Habion.
Voor sommige klachten kunt u ook terecht bij de Huurcommissie of de Commissie Governancecode.
Heeft u nog vragen over deze klachtenroute en bijhorende 3 stappen? ?
Neem gerust contact met ons op. Wij zijn op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur bereikbaar via telefoonnummer 010 4228060 of per e-mail: woonservice@habion.nl. U bent natuurlijk tijdens onze openingstijden ook van harte welkom op ons kantoor. Woonservice Rotterdam is gevestigd op Minervaplein 1, te Rotterdam.