Habion Woonservice, gevestigd te Rotterdam, doet er alles aan om het goede goed te doen voor al haar bewoners in Delft, Pijnacker, Rijswijk, Schiedam en de Rotterdamse wijk 110-Morgen. Toch kan het gebeuren dat je niet tevreden bent. Bijvoorbeeld over een reparatie die op zich laat wachten, of een medewerker die je niet correct behandelt. Voor ons is dat een signaal om de dienstverlening te verbeteren. Bespreek het met ons, zodat we samen naar een oplossing kunnen zoeken.
Voor een vlotte afhandeling van de klacht verzoeken wij je de volgende stappen te volgen:
Benoem en bespreek je ongenoegen of probleem rechtstreeks met jouw contactpersoon. Bij hem/haar kun je jouw kritiek of klacht mondeling of schriftelijk toelichten. Vaak is een oplossing dichtbij.
Heeft het gesprek met je contactpersoon niet of onvoldoende geleid tot een bevredigende oplossing? Dan kun je schriftelijk een klacht indienen bij Habion Woonservice. Je kunt daarvoor gebruik maken van het onderstaande klachtenformulier.
Als je een afdruk van het klachtenformulier wilt ontvangen, kun je dat ook aan ons laten weten via woonservice@habion.nl, dan sturen wij jou het formulier per post toe. Je ontvangt een bevestiging van ons.
Ben je niet tevreden over de (voorgestelde) oplossing van de klacht? Dan kun je dit melden bij de onafhankelijke Klachtencommissie van Habion. Na nauwkeurig onderzoek en overleg, adviseert de klachtencommissie het bestuur van Habion over de afhandeling van de klacht. Hierna neemt het bestuur een definitief besluit dat, samen met het advies van de klachtencommissie, per brief wordt verstuurd.
Let op: dit is de laatste stap! Je kunt pas een klacht indienen bij de onafhankelijke Klachtencommissie als de twee eerste stappen uit de route hebt doorlopen.
Een klacht bij de klachtencommissie kun je indienen bij de secretaris van de klachtencommissie. Dat kan per e-mail: klachtencommissie@habion.nl, of stuur de klacht per post:
Klachtencommissie Habion
t.a.v. secretaris klachtencommissie
Antwoordnummer 6219
3500 VC UTRECHT
De klachtencommissie handelt op basis van het Reglement klachtencommissie Habion.
Voor sommige klachten kun je ook terecht bij de Huurcommissie of de Commissie Governancecode.
Neem gerust contact met ons op. Wij zijn op werkdagen tussen 8.30 en 12.30 uur bereikbaar via telefoonnummer 010 4228060 of per e-mail: woonservice@habion.nl. Je bent natuurlijk tijdens onze openingstijden ook van harte welkom op ons kantoor. Habion Woonservice is gevestigd op Minervaplein 1, te Rotterdam.