Melding overlast

Kan Habion iets doen aan de overlast van mijn buren?
Zorgen uw buren voor overlast, dan vragen wij u altijd eerst daar zelf met uw buren over te praten. Wacht daar niet te lang mee, want irritaties kunnen snel toenemen. Samen probeert u tot een oplossing te komen. Komt u er samen niet uit, dan kan Habion een bemiddelende rol vervullen. Wij vragen u dan om het overlastformulier in te vullen. De verantwoordelijkheid om tot een oplossing te komen blijft echter liggen bij de ruziënde buren. Is er sprake van ernstige overlast of strafrechtelijke overtredingen, dan kunt u Habion vragen om hiertegen op te treden en/of aangifte doen bij de politie. Habion kan mensen wijzen op de afspraken zoals die in de huurovereenkomst staan. De politie kan optreden bij ernstige verstoring van de openbare orde. Het moet dan echter gaan om ernstige en langdurige vormen van overlast. Wilt u zelf overlast voorkomen, leest dan ook onze Huisregels Woonplezier voor iedereen. Ze zijn bedoeld om voor u en onze andere huurders een zo prettig mogelijke leefomgeving te creëren. Meer informatie over het omgaan met overlast vindt u ook in de flyer Samen tegen overlast of op de website van de gemeente Rotterdam.

Bezoek ons

Minervaplein 1
3054 SK Rotterdam

Openingstijden
Ma – Vr: 8.30 – 12.30

Routebeschrijving

Storing & reparatie

Storing / reparatie melden

E storingenhabion@jurriens.nl
T 088 0301437
(ook spoedmeldingen 24/7)

Contact

Postbus 35030
3005 DA Rotterdam

E woonservice@habion.nl
T 010 4228060
Ma – Vr: 8.30 – 12.30

Bouwvereniging/Stichting Onze Woning (KvK 24107608) is per 1 januari 2021 opgegaan in Stichting Habion. Alle contractuele verplichtingen van en/of met Onze Woning gaan van rechtswege vanaf die datum over op Stichting Habion (KvK 30038801).